2 Ağustos 2010 Pazartesi

Şeker No 3: Başlangıç (Inception)

Başrolda Leonardo DiCaprio, Joseph Gordon-Levitt, Ellen Page, Ken Watanabe ve Tom Hardy'nin oynadığı Başlangıç filmi ilginç bir konuya sahip.
Bu seferki yazımda açıkçası filmin gidişatından ve olaylardan bahsetmeyeceğim zira izlerken bile fenalık geçirdim. Senaryoyu yazarken nasıl bir fenalık geçiririm, bilemeyeceğim; ancak rüyalarla ve rüyadayken fikir çekmekle ilgili bir film olduğunu söyleyebilirim. Zaten birçok film sitesinde kısa filmin kısa bir özetini mutlaka bulursunuz.

Filmdeki oyuncuları ve oyunculuklarını ben beğendim. Her şey çok güzel oturmuş. Konusu itibariyle de ilginç bir film olmasına rağmen filmdeki zaman algısı çok yavaş; çünkü rüya saati ve gerçek saat arasında gidip geliyor. Zaten filmin çoğu yerinde de dakika ve saat hesabı yapılıyor. Örneğin bizim 5 dakikamız rüya saatine göre 1 saat. Yani, biz 5 dk. rüya gördüğümüzde bize o 5 dk. 1 saat olarak gelmekte. Bu yüzden 1 saate sığdırabildiğimiz kadar olay yaşıyoruz; ancak bu gerçek zaman dilimimizde sadece 5 dakikalık bir süre. Filmin zaman algısı bu mantıkta olduğundan ötürü, filmin son sahnelerindeki minibüsün düşüşü 15-20 dakika zaman alıyor. (Normalde bir minibüsün köprüden denize ya da ırmağa doğru düşmesi saniyeler alır, bildiğimiz gibi.)

Bittiği zaman koca bir "oh" dediğim hiçbir film izlememiştim bugüne kadar; ancak bu film bu konuda benim ilkim oldu. IMDb puanı 10 üzerinden 9.2 olmasına rağmen ben filmin sonlarına doğru çok sıkıldığımı itiraf etmeliyim. Zira, olaylar ve zaman bana "offf minibüüüüsss, düşemedin bir türlü" ya da "hadi bit artık filmmmm!!!!" dedirtti.
Filmle ilgili tek hoşuma giden şey müzikleri oldu ki zaten müziklerini Hans Zimmer bestelemiş. (Karayip Korsanları filminin müziğini besteleyen kişi) bunun dışında film hakkında yazacaklarım bu kadar. İzlemek ya da izlememek size kalmış. :)

Filmin künyesi:
Yılı: 2010
Senaristi: Christopher Nolan
Yönetmeni: Christopher Nolan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder